ARTYKUŁ DLA MAGAZYNU SHOPPING CENTER POLAND

Apsys stawia na Blackbox – technologię zwiększającą zysk centrum handlowego”

Już ponad dekadę temu, na potrzeby zarządcy wielkopowierzchniowego centrum handlowego w Łodzi, firma IPP stworzyła innowacyjny system informatyczny monitorujący przebieg transakcji kasowych u wszystkich najemców. BlackBox Intelligence System był wtedy prawdziwie nowatorskim projektem, jedynym tego typu oprogramowaniem analitycznym stworzonym przez polską firmę. System dostarcza właścicielowi obiektu szereg raportów o obrotach poszczególnych punktów handlowych. Dziś, na dojrzałym rynku retail, tego typu technologia wspomagająca optymalizację sprzedaży, jest prawdziwym „must have”.

– Rozwiązanie jakie proponujemy, BlackBox Intelligence System, ma na celu jedno: zwiększenie zysków centrum handlowego – przekonuje Piotr Naszkowski, członek zarządu IPP.  – Pierwsze wdrożenie systemu informatycznego BlackBox odbyło się ponad 10 lat temu i wprowadziło zarządzanie przestrzenią handlowa w nową erę. Ówczesny biznes otrzymał wreszcie innowacyjne narzędzie. W ostatnich latach zarządcy obiektów handlowych dostrzegają wyraźną potrzebę szczegółowego analizowania sprzedaży wszystkich najemców. Dziś jest już oczywiste, że trzeba w każdej chwili, on-line, obserwować tendencje zmian by utrzymać obecnych i zdobyć kolejnych klientów – dodaje Piotr Naszkowski, twórca systemu.

Raporty na indywidualne potrzeby klienta

– Z uwagi na to, iż urządzenie BlackBox oraz całe oprogramowanie analityczne stworzyliśmy sami, mamy teraz niezależną możliwość modyfikacji i wzbogacania systemu. Nieustannie unowocześniamy go nadążając za żywo zmieniającymi się potrzebami rynkowymi – komentuje Piotr Naszkowski. – W obecnych czasach kluczowe jest dostosowanie oferty do indywidualnych potrzeb klienta. Dlatego przed każdym nowym wdrożeniem omawiamy z zamawiającym specyfikę jego potrzeb, wspólnie analizujemy optymalne rozwiązania i stosownie modyfikujemy system informatyczny – dodaje.

Zarządca centrum handlowego otrzymuje on-line raporty służące optymalizacji sprzedaży. Generowane są przejrzyste raporty zbiorcze i szczegółowe, a także graficzne analizy porównawcze. Zestawienia informują między innymi o:

– liczbie i wartości transakcji w poszczególnych punktach handlowo-usługowych,

– sumie transakcji z rozbiciem na poszczególne grupy towarowe, branże.

Zamawiający otrzymuje analizy najbardziej go interesujące jak na przykład umiejscowienie transakcji na osi czasu, bądź też w podziale na sektory lub piętra galerii handlowej. Wygodna i lubiana przez użytkowników jest funkcja filtrowania danych w dowolny sposób, wyszukiwania i zestawiania grup klientów w oparciu o wybrane parametry.

Korzyść dla centrum handlowego

Technologia BlackBox Intelligence System wspomaga optymalne zarządzanie przestrzenią handlową. Generowane automatycznie analizy podsuwają zarządcy obiektu handlowego gotowe odpowiedzi na kluczowe dla prowadzenia współczesnego biznesu pytania. W otrzymywanych na bieżąco raportach wskazane zostają tendencje sprzedażowe. Zarządcy bardzo wcześnie i w łatwy sposób dostrzegają zmiany w trendach konsumenckich. Dzięki tym informacjom mogą sprawnie reagować, podejmować strategiczne decyzje.

– Statystyki przesyłane przez BlackBox Intelligence System pozwalają również w szczegółach zadbać o skuteczność eventów czy akcji promocyjnych realizowanych w galeriach handlowych – tłumaczy Piotr Naszkowski.

Warto wspomnieć o reklamie kierowanej do osób odwiedzających galerie handlowe. – Aby trafnie dotrzeć do wąskich grup docelowych, trzeba umieć precyzyjnie przewidywać czas i miejsce ich przebywania. I tu znów pomocne są dane naszego systemu. Wykorzystując je można bowiem z łatwością realizować skuteczne kampanie reklamowe na terenie kompleksu handlowego. Galeria ma teraz możliwość świadomie kreować potrzeby swoich klientów – wyjaśnia członek zarządu firmy IPP.

Wartość dla najemców

BlackBox Intelligence System to idealne narzędzie do współpracy z programami lojalnościowymi. Jest to rozwiązanie szczególnie ciekawe i wartościowe w powiazaniu z systemami analizującymi przestrzenne zachowania konsumentów: systemy zliczające, badające przepływ ludzi oraz ich zachowanie wewnątrz obiektu. Tylko dzięki takim przekrojowym analizom możemy kierować do konsumentów najwłaściwszą, spersonalizowaną ofertę.

Na życzenie zamawiającego BlackBox Intelligence System tworzy analizy sprzedażowe dedykowane najemcom powierzchni handlowych. Generowane przez system informacje i statystyki są niejednokrotnie bezcenne dla punktów sprzedażowych. Umożliwiają one najemcom skorygowanie oferty, budowanie spersonalizowanego przekazu dla swoich klientów.

Automatyczne pozyskiwanie danych

– Projektując BlackBox Intellingence System, zwracaliśmy szczególną uwagę zarówno na funkcjonalność, jak i wygodę użytkowania – relacjonuje Piotr Naszkowski. – Zamawiający otrzymuje na bieżąco informacje, które pozyskiwane są automatycznie. Najemcy nic nie muszą robić by bezbłędne dane trafiły do oprogramowania analitycznego – dodaje.

Specjalistyczne urządzenia, które firma IPP instaluje u najemców powierzchni handlowych, pobierają dane z kas i drukarek fiskalnych on line. Co ważne BlackBox współpracuje z większością obecnych na Polskim rynku systemów kasowych, a do bieżącej obsługi nie potrzebuje dodatkowego personelu – system pracuje w tle, 365/24/7, niezależnie od ilości obsługiwanych urządzeń, ani transakcji.

Pozyskane dane BlackBox Intelligence System przetwarza na potrzeby szczegółowych analiz, a następnie w formie przejrzystych raportów udostępnia je użytkownikom.

Rozwiązanie jakie proponujemy, BlackBox Intelligence System, ma na celu jedno: zwiększenie zysków centrum handlowego – przekonuje Piotr Naszkowski, członek zarządu IPP.

 

 

Do góry